Sv: Boende Anafi
Hej ! Kul att du(ni ) är intresserade att besöka Anafi.
Jag och hustun har denna Ö som en av våra Pärlor i Kykladerna!!!
Synd att de lite svårt med båttiderna, om man vill åka dagtid. Det finns möjlighet att åka med postbåten dagligen, om det inte blåser för mycket.(från Santorini)
Det bästa boendet finns i Chora tycker vi, bussen till stranden går varje timme. Choran ligger högt!!! Jag tror de är ca:300m ö.h. Men vi brukar gå nedför till stranden "Klisidi". Sen tar vi bussen till Choran.
Om man vill bo med en vidunderlig utsikt kan jag rekomendera "Pelagos", "The Sunset" + Grannen till "Sunset". Har glömt namnet. Men de är syskon som äger och sköter dessa boende.
"Pelagos" äger och sköter Kalliopi Roussou tel 0286 61240.
Systern har "The Sunset" hon heter Kalliopi Charlari, har inget tel.nr till henne.
Men brorsan Pedro har vad vi tycker det ultimata boendet, det ligger intill, och har den bästa utsikten. Och då talar jag om utsikt!!! Tyvärr har jag tappat bort hans telenr;
Dessa underbara Pensioner ligger i bortre delen av Choran. Om man stiger av bussen, går man "huvudgatan"
tills den delar sig till hö.+vä. Där tar man vänster. Går ca:200m. Där ligger dessa "Rooms for Rent."
Senast vi var där (2002) betalade vi 30euro/natt
Jag garanterar, ett boende med denna utsikt får man leta och betala för!!!
Sen kryddan på verket! Då går man till Taverna "Armanaki". Där kan man få lite speciella Grekrätter ! Har man lite tur så får man dessutom undrerhållning, dessa "servidores" är är eminenta musiker! Mvh/Tom&Bodil
|