Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-17, 21:49
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Sent omsider...

Hej Thira och andra!
Mitt inlägg var inte menat som någon kritik av "alltför detaljerade frågor". Jag har säkert själv ställt ganska många detaljerade frågor om ställen. Jag tror att sättet att resa och tänka kring resor varierar mellan människor och mellan perioder i ens liv.

Våra barn är i övre tonåren och ganska tåliga. Efter några öluffar vet de att det är ställen utan pool som gäller, vi har inga krav på sandstrand. När barnen var små reste vi i Sverige, bilsemestrade eller campade eller bodde på vandrarhem i Stockholms skärgård eller hyrde hus. Första gången vi åkte till Grekland var det charter och pool på hotellet som gällde. Går helt bort nu!

Vår första öluff var detaljplanerad till att börja med, båtbiljetter och boende bokade och betalade månader i förväg, men nu har vi alltså släppt det. Funkade trots att det var strejker och ekonomisk kris. Och i år kommer det att handla om två veckor som vi får göra det bästa av var vi nu hamnar. Om någonstans?!

Jag tar gärna del av av tips på boende och restauranger, men börjar ta lättare på råden. Det är inte säkert att jag kommer att uppskatta en restaurang som någon annan höjt till skyarna. Och de ställen jag tipsar om är kanske inte till belåtenhet för andra. Väldigt mycket beror ju på humör och känsla hos den som reser. Nitar tycker jag man går på varje resa eller att det inte riktigt blir som man tänkt... Och även glada överraskningar, att man av en slump hittar något som blir jättebra. Det är det sista som är roligast, tycker jag.

Hoppas ni får sköna resor allihop!
Aina
Svara med citat