Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2005-04-05, 22:44
Anna N Anna N är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 6
Standard Sv: Det är dags snart

Hej, premiär här för mig. Även jag och min familj åker till Ikaria i skiftet juni -juli. Senast jag var där, då en hel sommar, var för 21 år sedan. Då sov jag väl mest i skydd av en stor sten vid den lilla flodfåran/bäcken i Nas. En ljuvlig plats tyckte jag då. Men nu, med man, tonåringar och en sladdis krävs kanske en smula mer komfort... Ikaria är den oavgjort vackraste och mest genuina grekiska ö jag besökt, och jag har länge dragit mig för att återvända. Precis som det ibland kan vara bättre att låta gamla kärlekar eller svunna vänner vila ifrid. Men nu är det dags. Vad tror ni? Är det packat av pensioner och tavernor i Nas numera? Vilket boende rekommenderar ni åt oss som å ena sidan vill ha nära till havet, men inte "sitta ute på en åker och titta på får" som min 15-dotter uttrycker det. Det måste finnas åtminstone en butik/kiosk och två tavernor inom gångavstånd. Och är det bara nakenbadare i Nas? Samma sak där, tonåringen tycker att sånt kan va pinsamt... Går det att hyra cyklar i Armenistis / Nas?

Nyfiken på era svar!
Anna
Svara med citat