Citat:
Ursprungligen postat av minda
...Annars lutar det nog ändå åt Koufinnissi. Kanske bäst att passa på nu då, innan det är helt sönderexploaterat. Låter som att vi kan ha en trevlig vistelse där utifrån våga:s beskrivning. Har du några bra boendetips kanske?
|
Som så många andra som ständigt återvänder till samma ö bor jag sedan många år alltid på samma ställe, ett hotell som passar mina behov och önskemål. Om du beskriver vad du och din familj gillar och önskar angående boende blir det lättare att ge bra tips.
Jag föreställer mig att det är roligast att bo inne i byn med tonåringarna och där hittar ni allt från "riktiga" hotell med pool till familjer son hyr ut några rum under sommaren. Limani precis vid hamnpiren kan vara trevligt att bo på om man gillar att se båtarna komma och gå, Posedonio får ofta fina omdömen men det finns många, många andra alternativ. Det finns säkert andra här i forumet som kan komma med sina rekommendationer.
Byn har tre "sidor", en som vetter mot stora hamnen i söder, en som vetter mot lilla hamnen i väster och en del som ligger längs vägen österut ut mot Xarakopou, Fanos och Platia punta-stränderna. Dessutom delas byn av en strand. Om ni vill kan ni gott chansa och se vad som är ledigt när ni kommer med båten. Då möter ALLA som har lediga rum upp i hamnen så att turisterna kan välja det som passar dem. Det är bäst att slå till i hamnen, då det sällan lönar sig att försöka gå runt och leta alternativ på egen hand.
Prisnivån är lite "hög" på ön, och det finns outtalade karteller som gör det svårt att pruta ner priserna genom att gå från uthyrare till uthyrare.
Lycka till med alla val!
Våga