Ämne: Skopelos
Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2006-01-15, 17:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Skopelos

När vi var på Skopelos sommaren 1998 bodde vi också ungefär där Janne hade cirkeln på kartan. Jag kommer inte ihåg vad hotellet hette, men vi åkte med Apollo och vi bodde i samma hus som värdfamiljen och hämtade vårt frukostbröd varje morgon i deras kök! Mannen i huset var fiskare och så fanns gamla yiayia (?) mormor som jag då kunde prata lite med på grekiska. Hon satt alltid vid ingången och ville prata när vi kom tillbaks från våra utflykter. Jag var jättdålig på aorist och pratade mest i presens , men hon var SÅ imponerad och tacksam att jag kunde prata lite med henne. Hon kunde ju inte engelska. Vi hade en fantastisk vy bort mot Skopelos stad och det tog c:a 10 min att gå in dit..HÄRLIG promenad både morgon och kväll! Och tänk! Den första morgonen vi kom dit träffade vi vår grekiske skomakare från Kalmar när vi på väg in till byn. Han satt på en taverna och drack kaffe! Vi visste att han skulle till Grekland , men inte vart och så möts vi där! Livet är rätt kul med sina överraskningar!
Skopelos är en härlig ö!

Lissi- som KANSKE hinner dit ett par dar i sommar
Svara med citat