Visa ett inlägg
  #48  
Gammal 2013-05-02, 11:33
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Karpathos igen....;-)

Ja,Janne, som du skriver, baettre att geau till fabbo doktorn en gang for ofta, aen tvaertom....
Vad anbelangar den svarta pippin, soeau var det lite drama haeromdan. Andreas och hunden tog vespan och stack upp till Garden Villa och den vanligtvis snaella lilla hunden Nimo fick spel och gav sej peau pippin. Jag var inte med, men det flog visst lite fjaedrar,enligt Andreas.... Hursomhelst, sa tog pippin sin tillflykt i den torra poolen, och jag var varit daer varje kvaell med faerskt vatten och brod,tomat och musli, sa den verkar piggna till.....Brodet var borta i morse och den flyttar sej inte saerskilt langt naer jag kommer,sa den kanske forstar att jag aer snubben som kommer med mat.....
Idag kom det andra planet fran Holland och en hel del gaester anlaender i detta nu till Zephyros.Ganska blasigt idag, men som vanligt sol och varmt....Jag har skruvat upp en krok idag, det aer nagot som jag uppmuntrar Andreas att saetta upp, och idag hittade han sin lada med krokar. Sen ska jag ta med lite olika naer jag kommer naesta gang, t.ex sana som man haenger over dorrar utan att behova skruva fast dom,for bakom dorrar blir det ju ofta ett bortglomt utrymme........
Nu ska jag leta reda pa Elias kafeneion i Menetes, och om jag hinner, oxo forsoka hitta den norra vaegen upp till Lastos.....
Mikke
Svara med citat