Sv: Att längta
Ja, en Kretados, en Greklandsdos, vår och höst eller hur ofta man tycker det är lagom, det är fint att längta till, att drömma om, att se fram emot.
Visst består livet av längtan och drömmar! Vi ser fram till resor, fester, händelser, ny bostad, kanske nytt jobb, en ny bil eller cykel eller kontakt med släkt och vänner som kanske bosatt sig långt borta. Det betyder ju inte att vi inte uppskattar vardagen och gläds över att bokskog och björkar slår ut, blommor planteras och solen skiner.
Men när vi har långa perioder med gråväder, regn och kyla, då ser jag fram emot sommaren – eller en liten resa någonstans, gärna till Grekland och gärna till Kreta där vi hittar värme och avkoppling.
För en del år sedan drömde jag kanske lite om att ta med mig familjen och bosätta mig i Grekland. För oss är det en helt orealistisk dröm och idag trivs jag med att inse det.
En dos Grekland ibland, en vecka eller två eller så – det passar oss fint och jag erkänner gärna att jag kommer att förbli turist i de länder jag besöker.
Marianne - vars Greklandslängtan just nu är helt acceptabel dvs känns inte som någon belastning, jag är nöjd och glad med 10 dagars Greklandsdos (Kretados) nyligen och gläds över våren här hemma. De första rododendron har slagit ut, fantastiskt!
Senast redigerad av Marianne den 2013-04-28 klockan 09:45.
|