Ämne: Tips på ö
Visa ett inlägg
Gammal 2013-04-24, 20:54
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Tips på ö

Citat:
Ursprungligen postat av Susanne & Lasse Visa inlägg
Tack för svar. Om man väljer att bo i Pigadia har ni något bra tips på hotel som ligger lite "Lugnare" till. Har förstått att det ändå är lite mera "rörelse" där eller ? Tex Socrates läste jag om verkade bra. Någon som bott där? Är det mycket slingriga vägar på Karpathos? // Susanne
Har bott på diverse olika hotell i Pigadia. Känner inte för att rekommendera det ena före det andra. Beror på smak och tycke. Men jag har aldrig känt att det varit problem med "lugnet". Tycker inte att stan är särskilt stökig. Själva värdesätter vi att bo inte alltför långt från centrum och om man inte bor mot själva hamnpromenaden så tror jag inte att man har störningsproblem.

Beträffande er fråga om "slingriga vägar" så tolkar jag det till tankar om färd med eget fordon. Vi är ett par på 60+ som i stort sett alltid väljer att hyra en motorstark scooter när vi är i Grekland. Och definitivt när vi är på Karpathos. Bra asfalterade vägar, och om vi pratar om Grekiska övärlden (möjligen med undantag för stora vägar på Kreta) så tycker vi att grekerna är mycket hänsynsfulla och rädda om sina turister på vägarna. Med moppen kommer man nära naturen och känner dofter och temperaturväxlingar. Lätt att stanna och titta. Kräver lite skärpt uppmärksamhet av föraren, men inget problem. Hyr moppe om ni känner för det, och annars en bil, och upptäck den vackra ön Karpathos. Slingriga men bra vägar, tycker jag.

Masse
Svara med citat