Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2013-04-21, 13:11
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Kretaexperter, se hit!

Jag och tjejkompisen vill till Grekland igen efter ett par års uppehåll. (Ska vara borta en vecka). Vill försöka få ner priset och har därför tänkt åka med Ryanair. De datum vi kan är det billigast att åka till Chania så därför är det alltså Kreta som står högst i planeringen just nu. Har varit en gång för många år sedan i Agii Apostoli men det var lite väl "turistigt" för min smak. Har rest mycket till Grekland innan och både jag och min kompis är vana resenärer som har rest mycket "på egen hand".

Nu kommer alltså den antagligen alltför svåra frågan, men jag ställer den ändå: Var på Kreta ska vi bosätta oss?
Vi har inga problem med långa transfertider ska tilläggas. Vi är ute efter värme, sol och bad. Om det är sand eller stenstrand kvittar. En by med hyfsat utbud av tavernor och gärna ett par barer att besöka på kvällarna. Nattliv inkluderat diskotek osv behövs inte. Är mest van att semestra på de mindre grekiska öarna så vill gärna ha mysig atmosfär och lite skön Greklandsstämning. Inget Platanias med andra ord

Har funderat på Paleochora, kan det vara något tro? Är öppen för ideer och förslag!

Bör kanske tillägga att det är i månadsskiftet maj/juni vi tänkt åka.

Hoppas verkligen jag kan få lite råd och tips från er som kan Kreta bättre än jag.

Senast redigerad av Lajsa den 2013-04-21 klockan 13:12. Anledning: Stavfel
Svara med citat