Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa
Jag stiger upp före 6 på morgon, far ut på en löprunda (skyrunning eller carrera de montaña som det heter på spanska) med gångstavar med. Efter de går jag tillsammans med hustru till bageriet som är 2,5 km borta. Äter frukost på balkongen och ligger efter de en halvtumme på spikmattan. Sedan resten av dagen i solbedden på stranden. Så där 17 tiden kan jag ta en kort löprunda till (6-8 km) eller en stavgångträning tillsammans med hustru. Sedan kan man gå till Vathi cenrum och äta någonstans, ofta sallad och gyrospita (1-2 st) och en kall öl. Sedan är det dags att kanske sitta en stund på balkongen före man lägger sig så där 23 tiden senast att man orkar upp på morgonen. Dagsprogrammet skulle vara samma var vi än är. Vi är inte intresserade av "stenhögar" och liknande, på Samos har vi redan sett allt som vi vill. Så det blir "stugliv" för oss. Viktigaste orsak till att vi reser till Samos på sommarn är solen. På vintern söker vi sol på Gran Canaria, brukar vara 4-5 veckor där på vintern. Denna vintern bara 2½ veckor, pga. vi va i Australien över 3 veckor över jul och ny år. Det där med tvättmedel, jag börjar inte tvätta t-skjortor för hand och till "vår" lägenhet ingår inte tvättmaskin. Och efter semester brukar jag lämna de sämsta och äldsta t-skjortorna i ngn. sopis där. Släpar inte hem dem. 
|
Som jag alltid har undrat allt det där...
Men nu undrar jag vilken temperatur det brukar vara när du går upp före sex samt vad 1-2 gyros kostar
Sen förstår jag att du behöver flyga just med Sas utan bagageavgift eftersom det är 2,5 km till bageriet...

Ha det så bra på Samos i sommar och trevlig flygtur!