Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa
Ingen bagageavgift, SAS till Athen t/r och Olympic vidare till Samos, 23 kg incheckat bagage samt 10 kg handbagage ingår priset. Charterflyg, 15 kg + 5 kg och avgift. SAS är desutom billigare än charterbolagens flygstolar. Vi åker aldrig med charterflyg, inte heller med bolag typ Ryanair och liknande. Bara etablerade bolag som SAS, Iberia, Vueling, TAP, Finnair, KLM, Lufthansa osv... 
|
Nu vet jag inte vad du menar med etablerade flygbolag

.
Av de du räknar upp så är SAS på det lägsta trappsteget när det gäller moral och etik. SAS är ett av två flygbolag i EU som fortsätter transportera primater till laboratorier i Europa/UK ifrån Asien. Det andra bolaget är Air France. Ryanair gör det inte, inga färjor i EU gör det, Eurotunnel har stoppat dessa transporter - men SAS fortsätter! För övrigt är det endast ytterligare två bolag i Asien som står för dessa tranporter, inga andra i hela världen. Så nu vet du hur biljetterna blir billiga.
Nästa gång du reser med SAS, så kan det i lastrummet sitta små primater i trånga burar på väg mot en säker död. Tänk på det.
Då reser jag hellre med charterbolag och Ryanair. Det kallar jag etablerade flygbolag!
Deia