Ämne: Rättegång
Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-05, 16:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Rättegång

Jo, att advokater ibland tar gratisuppdrag vet jag. Jag har bara aldrig, mig veterligt, sett Silbersky göra det.

Jag vill för övrigt påpeka att jag inte kritiserar honom. Det är inte min avsikt. Silbersky har ryktet om sig att bara ta massmedialt stora mål och det har jag inget att invända mot, så länge han är yrkesskicklig. Och det är jag rätt övertygad om att han är.

I rätten - och i medierna - är han yvig, snacksalig och mästrande. MEN: han lyckas också hitta juridiskt finlir till nytta för sina klienter - han är alltså mycket kompetent.

Den bilden har jag fått av honom: han är en performer i rätten men bakom svadan döljs gedigen kunskap. Vid ett tillfälle kollade jag av den bilden med en nära vän som är advokat och som nyss sett honom i rätten - och hon bekräftade den faktiskt. Mycket snack - men också mycket verkstad.

Fast jag blir lite fundersam när jag nu ser honom uttala sig så positivt om den förmodade utgången för Calle Jonsson. Jag hoppas att han inser att han inte ska gjuta falskt hopp i en åtalad ung kille och hans familj, bara för att framstå som en förtroendeingivande expert i medierna.
Svara med citat