Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-17, 06:43
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Allvarligt... HJÄÄÄLP!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Kotsidaki Visa inlägg
...Funderar på en "day trip" till härliga Koufonissi också, så mamma och väninnor äntligen kan förstå varför jag tjatar så mycket om denna ö (de är lite trötta på att lyssna om den, hehe), men har hittat bara en variant där man förlorar mycket tid på att hämta och lämna andra resenärer till Paros. Inget som åker direkt till Koufonissi och tillbaka innom samma dag. Jag kanske kan försöka hitta något på plats, vi får se, annars blir det den här "Naxos-Paros-Iraklia-Koufonissi" turen.
Hej Kotsidaki!
Jag tror inte att du kommer att hitta någon möjlighet att ta er till Koufonissi över dagen med reguljärbåt. Utflyktsbåtarna stannar ju i alla fall några timmar på Koufonissi och så får ni ett par timmar att utforska Iraklia på vägen dit så det alternativet är inte så tokigt.

Ett annat alternativ är att boka hämtning och/eller lämning med privat skeppare från Koufonissi. Kostas Prasinos kör såna turer till och från en liten vik på "baksidan" av Naxos. Från/till Naxos stad åker man taxi tvärs över hela ön, själva båtturen tar ca 20 min. Detta alternativ kostar en hel del, senast jag åkte - för kanske 10 år sedan - fick jag betala 300:- enkel resa och då var vi fyra personer som delade på totalkostnaden. Det var ett bra alternativ för att inte missa mitt flyg, annars hade jag nog inte valt detta . Kostas Prasinos kan man nå genom hans dotter Katerina som har båtbiljettkontoret på Koufonissi. Har ni tur så är det andra som vill åka samtidigt som ni och som ni kan dela kostnaden med!
Våga
Svara med citat