Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-15, 19:18
Kotsidakis avatar
Kotsidaki Kotsidaki är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2013
Standard Sv: Allvarligt... HJÄÄÄLP!!!

Tusen tack för era tips, jag uppskattar verkligen det!

Jag tänkte också Agia Anna eller Agios Prokopios, men visste inte hur långt det är från Naxos stad och hur lång tid det tar med buss, men 15 minuter är helt ok. Har även tittat på Hotell Agia Anna, som Malina nämnde, och andra hotell också. Till slut fastnade jag för Castello Studios, på grund av dom bilder gäster hade lagt ut på TripAdvisor och kommentarer de skrev om Castello.

Jag skickade bokningsförfrågan igår natt och blev uppringt av ägaren Ioannis idag. Jag blev mycket positivt överraskad - han verkar väldigt trevlig och hjälpsam! Han förklarade grundligt för mig hur är rummet, var den ligger, vad de erbjuder, och berättade om allt som finns i närheten av hotellet, när och hur ofta bussar går, vad taxi kostar, gav mig tips på alla sidor där jag kan boka båtbiljett, osv.osv.osv. Även om jag redan hade läst om det mesta, ville han gärna berätta. Han nämnde t.o.m. att det finns en annan hotell precis bakom om jag ville bo billigare (vem gör det?! ger gäster till någon annan?). Jag kom med mina önskemål (och jag kan verkligen vara för "tydligt" ibland, för att undvika missförstånd, speciellt när jag reser med någon annan. När jag reser själv kan jag sova på stranden - no problem!), och fick välja det som passar mig bäst. Så det blir rummet på andra våningen, med havsutsikt, och det är redan bokat! Det är ett rum för 2-5 pers, så plötsligt blev vi ett gäng på fyra personer istället för två - mamma, mina två bästa kompisar och jag, till samma pris. Japp! Jag har en känsla av att det kommer att bli en trevlig vistelse.

Det ser ut som att restauranger och att hyra moped/cykel inte kommer att vara problem alls. Men, jag dissade inte alls turister, det kanske bara lät så lite grann! Jag tänkte mer på en taverna med lite "rå" atmosfär. Men jag är en människoälskare, mig spelar ingen roll var folk kommer ifrån. Och om vore "rädd för turister" och istället skulle vilja gå till en etnisk-ren-grekisk taverna, skulle jag då inte åka till Naxos, of course.

Funderar på en "day trip" till härliga Koufonissi också, så mamma och väninnor äntligen kan förstå varför jag tjatar så mycket om denna ö (de är lite trötta på att lyssna om den, hehe), men har hittat bara en variant där man förlorar mycket tid på att hämta och lämna andra resenärer till Paros. Inget som åker direkt till Koufonissi och tillbaka innom samma dag. Jag kanske kan försöka hitta något på plats, vi får se, annars blir det den här "Naxos-Paros-Iraklia-Koufonissi" turen.

Ja... nu återstår det bara 155 dagar till Greklandresa! Har ni räknat ut hur många dagar ni har kvar?
Svara med citat