Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-13, 22:05
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Allvarligt... HJÄÄÄLP!!!

Hej Kotzidaki!

Jag har rest i övärlden sedan sena 70-talet och gifte mig 1999. Då "hakade" min man på och sedan -99, har vi varit på Amorgos,Naxos och Santorini 13 gånger.
På Naxos har vi bott på olika ställen genom åren, men de senaste åren längtade vi - som du,efter "lugnet i Byn"kan man kalla det. Nåja, vi fastnade för Hotell Agia Anna. Det ligger alltså vid stranden Agia Anna. Det är där "alla" stränder börjar och sedan fortsätter i oändlighet. Agia Anna är en liten fiskehamn med en söt förtrollande bukt med båtar och en fin strand.Där finns flera restauranger som är alldeles förträffliga.Tex alldeles bredvid Hotell Agia Anna ligger en BRA restaurang som har färsk fisk,underbara ugnsrätterosv och som lagas av MAMMAN i familjen.Till skillnad från andra på Kalimera, kommer jag sällan ihåg vad alla ställen heter
Hotellet är bra.Rent.Allt finns.Balkongerna vätter mot havet som är VÄLDIGT nära den fina lilla stranden.Vi brukar ta morgondopp där för att senare gå längs med stranden,upp mot den lilla kyrkan och sedan ner mot fina mjuka, runda klippor och sandstränder som fortsätter och fortsätter...
Naturligtvis finns det många fler restauranger i området.Det är bara att promenera och utforska!
Ägaren(innan) till Hotell Agia Anna Heter Katerina.Du kan googla dem.Vi betalar sällan mer än 25 euro/natt och i år tror jag det är ännu billigare. OM ni bestämmer er för detta hotell,be då om en studio där man ser havet!!! Vi brukar bo på marknivå.Lite kul med katter som hälsar på - om man gillar det...
Bussar går varje halvtimme in till Naxos stad. Tar ca 15 minuter.Bussen stannar alldeles utanför hotellet.
Googla och se själv vad du tycker! Lycka till!
Svara med citat