Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-12, 17:18
senzys avatar
senzy senzy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Rena rama grekiskan

HEI!!
Det er fullt mulig å lære seg gresk på egen hånd.Jeg begynte på et kurs online for et par måneder siden og det går så det suser.
Det er gratis og lett å forstå.Jeg bruker flere slike kurs.Det er bare å søke etter gresk kurs via google eller lignende.
Men det som jeg har lært mest av er å styre for meg selv.Jeg har blant annet lastet ned masse greske sanger,og der er en side på nettet hvor du finner tekst til det meste av populær gresk musikk.Jeg skrev av tekstene og oversatte dem med bruk av bla online ordbok og med det jeg kunne fra kursene.I starten var det håpløst å synge med siden teksten er med greske bokstaver og de sang altfor fort syns jeg.Nå går det så det suser også med helt nye tekster.skikkelig effektiv måte å lære å lese fort på gresk.Og du får jo lært uttalen også.
Nå ser jeg også på dvd filmer som har gresk undertekst:Jeg skrur av lyden og blir nødt å prøve forstå via det leser og det som skjer.Noe kjedelig å se film uten lyd men ska love du blir så opptatt av i det hele tatt å begripe hva det handler om at det har ikke noe å si.
Videre har jeg meldt meg inn i greske forum der absolutt alt er på gresk.I starten trengte jeg ordbok så ikke slettet det jeg skrev i stedet for å lagre,og for å fylle diverse forma ut på riktig vis.
Det har gått innmari fort å lære seg gresk på denne måten for liksom ikke hatt noe valg...dog frivillig.Nå både skriver jeg i forum og chatter med grekere.
Jeg tror at beste måte å lære er slik små barn gjør.De lærer å bruke språket å så kommer grammatikken av seg selv.Og mange grammatiske regler vil du finne ut av helt selv etterhvert.Men med et gresk kurs i tillegg er jo dette ingen sak!!
STÅ PÅ!!!LYKKE TIL!!

Liker du gresk musikk så finner du tekster her;
www.stixoi.info

Lyst å prøve navigere deg fram i et forum;
www.pathfinder.gr
Anbefaler www.arionradio.com hvis du liker å lytte til gresk musikk
Svara med citat