Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-04, 20:38
Ninette Ninette är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Plakias-Sfakia-Loutro-Sougia-Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av Ruggero Visa inlägg
Om man skulle låta bli att gå iland i Loutro. Går färjan vidare till Sougia och Paleochora efter ett kort eller ett långt uppehåll? Måste man kanske byta båt.
Tänk på att vi gärna vill ha bilen med oss.Är det dyrt att ta bilen med på färjan?
Alternativet för oss är att besöka Plakias och Sfakia och sedan köra norrut och "runda" Lefka Ori, hur det nu går till, för vidare färd till Paleochora.
Våra resekamrater har studerat kartan och uttryckt önskemål att besöka Falassarna. Är det värt ett besök. Vl har bara 11 dagar på oss.
Det går en bilferge, Samaria, mellom Hora Sfakion og Agia Roumeli. Denne går innom Loutro. I høysesong tror jeg fergen går to ganger per dag. Det går også passasjerbåt på denne strekningen.

Så går det en annen ferge mellom Agia Roumeli og Paleochora. Denne er innom Sougia. Det går kun en ferge per dag.

Dette betyr at du må bytte ferge i Agia Roumeli hvis du skal reise fra Loutro til Sougia/Paleochora.

Jeg har aldri hørt at bilforsikringen ikke gjelder på fergen. Jeg har heller aldri hørt at det ikke er lov å sette bil på kaia i Loutro.

En annen ting dere må være oppmerksom på dersom dere tar med bil, er at bilfergene relativt ofte er ute av drift. Og da er det strekningen Agia Roumeli - Paleochora (minst trafikk) som først mister bilfergen. Det er med andre ord smart å sjekke status på fergene før dere setter av gårde.

God tur!
Svara med citat