På tal om böcker och oro (för framtiden mm.mm) så läste jag för första gången Dale Carnegie´s bok "Sluta oroa dig och börja leva" redan när jag var i senare tonåren. Och SOM den boken har hjälpt mig! Ok, den är skriven 1927 så en del tips är ju lite förlegade men hela idén med boken är fantastisk! Jag var den mest ingrodda pessimist som inte trodde jag kunde klara av NÅGONTING, hade en tung barndom inclusive mobbing att dras med och tycke egentligen att livet var ganska värdelöst..
Vändningen var då denna boken! Jag läste den ett antal gånger och numera är hans tips inmatade djupt inom mig, men jag slår forfarande upp den då och då när jag börjar tveka. OCH jag har gett boken i gåva till tre Greker när krisen var som värst. De tyckte alla den var bra och speciellt två av dom blev mycket hjälpt av den. En av dem råkade vara min pojkvän. En person som alltid oroade sig (och fortfarande gör ibland) men som nu tänker i nya banor när oron pockar på.
Hela boken finns på Engelska i PDF-form
http://www.trans4mind.com/Carnagie.pdf men även på bokia och på nätet på Svenska.
Ingela