Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-26, 11:58
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Stränder på Karpathos, Chalki, Kalymnos & Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Årets fjärde resebrev är publicerat. Ännu en gång är handlar det om Kari och Arnes resa i Dodekaneserna i höstas. Denna gång är stränderna i fokus.

Ni hittar resebrevet här.

Trots att jag varit på alla stränder i resebrevet är det nätt och jämt att jag känner igen mig när det inte är något folk på dem.
Det kan faktisk være en stor forskjell - men kjenner igjen deg, gjør du nok

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Trevligt berättat, Kari, och jag, som är en badfegis, skulle aldrig bada i november...
Takk, Monica
- men "Badfegis" - det er kanskje mer det at du, som fastboende, kan bade når du vil hele sommerhalvåret - og derfor ikke har det behovet vi andre har ?
Men, faktisk overrasket det meg at såpass mange grekere kom (etterhvert godt kledde) til stranden hele november

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Otroligt vackra strandbilder från öar jag ej besökt, bilderna från Karphatos var speciellt inbjudande och vackra, stränder att längta till, tack!..
Takk, så bra at du likte bildene, Sunny12 Ja, strendene på Karpathos er virkelig fine, og øya er v e l verdt å besøke

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Här var det fina stränder och flera av mina favoriter Melitsaha är ju favoriten på Kalymnos Och Achata och Apella på Karpathos
Stadsstranden i Pigadia hade jag för mig själv när jag badade där på min olivplockningsresa Monica, det är jättegott i vattnet i November

Tack för lite badtips på Rodos också,Kari. Hoppas det är badväder när vi är där efter påskfirandet på Kalymnos
Tusen tack för alla fina bilder
Riitta
Takk for din tilbakemelding, Riitta
- da har vi felles "favoritt"strender på Karpathos og Kalymnos
Muligheten til badevær på Rhodos etter påske skulle være veldig gode - da er vi jo et stykke ut i mai
- jeg har vært på Rhodos i skiftet April/mai og hatt flott vær og godt badevann

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Åh så härligt! //KR

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Visst är det intressant att se alla dessa folktomma stränder.
Takk, Janne - men selvsagt vet jeg at mange synes det ser "dønn kjedelig" ut
Håper likevel det er interessant for ganske mange
- om flere er som meg - så ser de mye de "liker" uten å skrive kommentarer

Senast redigerad av kari den 2013-02-26 klockan 12:15.
Svara med citat