2013-02-26, 11:58
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Stränder på Karpathos, Chalki, Kalymnos & Rhodos
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Årets fjärde resebrev är publicerat. Ännu en gång är handlar det om Kari och Arnes resa i Dodekaneserna i höstas. Denna gång är stränderna i fokus.
Ni hittar resebrevet här.
Trots att jag varit på alla stränder i resebrevet är det nätt och jämt att jag känner igen mig när det inte är något folk på dem. 
|
Det kan faktisk være en stor forskjell  - men kjenner igjen deg, gjør du nok
Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Trevligt berättat, Kari, och jag, som är en badfegis, skulle aldrig bada i november...
|
Takk, Monica
- men "Badfegis"  - det er kanskje mer det at du, som fastboende, kan bade når du vil hele sommerhalvåret - og derfor ikke har det behovet vi andre har ?
Men, faktisk overrasket det meg at såpass mange grekere kom (etterhvert godt kledde) til stranden hele november
Takk, så bra at du likte bildene, Sunny12 Ja, strendene på Karpathos er virkelig fine, og øya er v e l verdt å besøke
Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Här var det fina stränder och flera av mina favoriter   Melitsaha är ju favoriten på Kalymnos  Och Achata och Apella på Karpathos 
Stadsstranden i Pigadia hade jag för mig själv när jag badade där på min olivplockningsresa  Monica, det är jättegott i vattnet i November
Tack för lite badtips på Rodos också,Kari. Hoppas det är badväder när vi är där efter påskfirandet på Kalymnos
Tusen tack för alla fina bilder 
Riitta 
|
Takk for din tilbakemelding, Riitta
- da har vi felles "favoritt"strender på Karpathos og Kalymnos
Muligheten til badevær på Rhodos etter påske skulle være veldig gode - da er vi jo et stykke ut i mai
- jeg har vært på Rhodos i skiftet April/mai og hatt flott vær og godt badevann
Citat:
Ursprungligen postat av KR
Åh så härligt! //KR
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Visst är det intressant att se alla dessa folktomma stränder. 
|
Takk, Janne - men selvsagt vet jeg at mange synes det ser "dønn kjedelig" ut
Håper likevel det er interessant for ganske mange
- om flere er som meg - så ser de mye de "liker" uten å skrive kommentarer
Senast redigerad av kari den 2013-02-26 klockan 12:15.
|