Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-24, 16:22
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Färjebiljetter och priser

Citat:
Ursprungligen postat av Sanna Visa inlägg
Hej!
Åker till Athen i juni (13:e) framme kl ett på natten. (Dum tid men billig biljett...) Är det någon som vet, när det kan tänkas gå en färja (så tidigt som möjligt) från Pireus. går mkt bra med långsam och därmed billigare färja.Har ännu inte bestämt vart vi åker än... Vi åker med två barn så det kan vara bra att veta var man ska ta vägen mitt i natten... /Sanna
Hej Sanna!
Precis som flera andra tycker jag också att det fungerar bra att stanna på flygplatsen. Innan ni har fått ert bagage är klockan säkert 01:30 och om ni ska ta en morgonfärja från Piraeus som går 07:25 brukar man få gå ombord MINST en timme i förväg, och att åka flygbussen X96 tar i sin tur en till en och en halv timme från flygplatsen till hamnen. Det handlar alltså om kanske tre timmars vila på flygplatsen.

Många familjer brukar söka sig till McDonalds servering för detta, där finns några mjuka soffor som mindre barn kan sträcka ut sig i medan föräldrarna sitter. På mellanplanet (avgångshallen) finns ytterligare serveringar vid ett resturangtorg med några skönare sittplatser än "väntstolsraderna". En del resenärer har med sig liggunderlag och lägger sig i något lämpligt hörn i avgångshallen. Själv väljer jag oftast att sova under bar himmel utanför flygterminalen.

På t ex Blue Star-båtarna kan man köpa flygstolsplatser för några euro extra, det brukar jag göra om jag åker vidare efter en natt på flygplatsen. Då kan man sova eller slumra på väg till sin ö och komma fram någorlunda utvilad!
Våga
Svara med citat