Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-22, 14:41
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Färjebiljetter och priser

Citat:
Ursprungligen postat av Sanna Visa inlägg
Hej!
Åker till Athen i juni (13:e) framme kl ett på natten. (Dum tid men billig biljett...) Är det någon som vet, när det kan tänkas gå en färja (så tidigt som möjligt) från Pireus. går mkt bra med långsam och därmed billigare färja.Har ännu inte bestämt vart vi åker än... Vi åker med två barn så det kan vara bra att veta var man ska ta vägen mitt i natten... /Sanna
"Mitt i natten" föreslår jag att ni stannar kvar på flygplatsen en stund... Pireus känns inte så väldigt trevligt på natten, speciellt inte om man har barn med sig. Då är det bättre att ta det lugnt och kanske äta något på flygplatsen och sedan ta bussen vid 05.00 tiden till Pireus. Jag har inte koll på alla färjor men jag vet att det går en Blue Star till Naxos bl.a. kl.07.25.

Vi har också landat mitt i natten och gjort som jag beskrivit ovan och det har funkat fint! Annars kanske det går tidiga färjor från Rafina... Kolla med gtp eller openseas. Där kan man leta efter färjeavgångar till alla möjliga destinationer även om inte alla ligger inne än.

Önskar er en riktigt trevlig resa var ni än hamnar till slut!!!

MVH zakka
Svara med citat