Tidpunkten för er resa är bra. Ni väljer att resa i lågsäsong, vilket är mycket klokt när man inte vill ha för mycket andra turister omkring sig. Men nu är vi ju alla turister

, och reser man med charter så måste man också acceptera andra turister. Reser man på egen hand kan man kanske välja att söka ut till orter där man är ensam turist.
Georgiopolis är en mindre ort men har många av de faciliteter som vi turister vill ha. Kanske inte allt, men vilken plats har precis allt?
Ni vill utforska städer, gå på marknader, gå långa promenader - jag tycker ni har kommit fram till en bra utgångspunkt för detta. Hyr ett fordon eller åk buss till Chania och Rethymnon, där har ni marknader och genuint vardagsliv/stadsliv. Åk upp i närliggande berg och gå promenader i vacker natur eller spring på stranden tidig morgon eller kväll.
Njut livet i Georgiopolis som har många trevliga tavernor, men som framför allt ligger vid havet med en mycket fin strand.
Ni som är så aktiva har många valmöjligheter i omgivningarna. Hur länge är ni borta? En vecka eller två?
Citat:
Ursprungligen postat av Ostninja
Paleochora verkar supermysigt, men det var lite dyrare att åka dit, och det känns som att mat, öl osv är lite dyrare här än i Georgiopolis?(Iaf enligt Apollo)
|
Paleochora är också ett mycket bra val, men hur kan Apollo säga att mat och öl är dyrare i Paleochora? Upp till bevis, Apollo!
Vi äter alltid ytterst rimligt i Paleochora. Konsten är ofta att inte beställa mer än man kan äta upp.
Och visst är Skopelos också helt underbart fint, men alla öar finns kvar nästa år och nästa år igen...
Nu ser jag att ni kanske redan har ombestämt er till Skopelos i stället för Georgiopolis. Det blir en fin semester där också, men spar då drömmen om Kreta till ett annat år. Kreta finns kvar...
Jag tror att ni får en härlig semester vad ni än väljer för ni har valt en fin månad att resa i.