Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Ok, men har det varit några skriverier om vattenkvalitén på något eller några märken. Det vore intressant att veta.
/Netwolf
|
Det kan i hvert fall ikke jeg gi noe svar på

, men jeg har en tendens til å kjøpe det butikken anbefaler. Trolig ikke det billigste..
Monica, nok en gang gir du innblikk i detaljer og nyanser i gresk hverdag jeg ikke kjenner til, bare aner. For vannpostene i det minste, der folk henter drikkevann er jo så synlig

.
Så behagelig vi har det, eller lettvint, i fht. til dere. Bortskjemt med vanntilførsel, drikkevannet kommer ut av springen helt av seg selv. Varmtvannet i dusjen også. Vannet som brukes til rengjøring av boligen. Jeg trykker på en knapp og vips er oppvasken eller skittentøyet unnagjort. Som selvsagt koster ganske mye hver måned. Den siste regningen for varmtvannet og oppvarming var nesten sjokkartet (ikke alle nordmenn er millionærer

).
Likevel, ingen henting, ingen bæring eller ekstra organisering. Ikke behov for hjelp for den som ikke kan gå lange veier og bære. En selvfølgelighet. Bare en veldig sjelden gang pålegges vi vannrasjonering - under svært varme/tørre somre og da er restriksjonen begrenset til hagevanning

. Er det noe feil med drikkevannet,bakterievekst ol. kommer det automatisk varsel på sms.
I Hellas snåler jeg med vannet i dusjen, ren solidaritet. Om det har noen betydning med en slik 'turist-handling' er ikke godt å vite.