Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-30, 12:25
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Chalki og tilos

Hej, jag besökte Tilos i 3 veckor hösten 2012 en underbar liten ö.
Om ni söker total avkoppling och gillar att gå på vandringar, bor ni i byn Livadia så har ni direkt närhet till vandringsleder och en storslagen vacker natur, dock inga sandstränder men ändå fina stenstränder, fria solstolar i LIVADIA.
Gillar ni shopping så är Tilos fel ö, för här finns inget tingel-tangel att köpa, det finns ett fåtal butiker som säljer lite av varje.
På ön strövar getter fritt i de dramatiska bergslandskapen cirka 1,500 st fick jag höra från en lokalinvånare fler än öns befolkning som är cirka 500 st...
Invånarna är mycket vänliga och hjälpsamma, i byn Livadia erbjuder de dessutom fri hemkörning av matvaror och dryck från vissa matbutiker.
Rikt utbud av tavernor med god vällagad grekisk mat, de flesta ligger vid strandpromenaden i Livadia.
Såg inte skymten av några småbarnsfamiljer, säkert beroende av att det ej är så barnvänliga stränder.
Möjligheter till dagsutflykter med båt finns.
Ja, listan kan göras lång varför jag gillar denna ö så mycket!
Här råder ett lugn som är svårt att beskriva i ord, när jag klev av båten var det som all stress rann av mig, ön hade en meditativ inverkan på mig.
Jag har ett album från Tilos på min profilsida kika gärna!..
Sen finns det flera resebrev från Tilos som är värt att läsa.
Lycka till!....

Senast redigerad av Sunny12 den 2013-01-30 klockan 12:48. Anledning: stavfel
Svara med citat