Visa ett inlägg
Gammal 2013-01-13, 00:36
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Förändrade resvanor

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Here we go again

Hva angår solsenger; herlig - og helt nødvendig med diverse helsemessige og elaka skavanker som har kommet til med årene. Om noen synes det er feil, kunne ikke bry meg mindre . Dessuten, det er m i n ferie , den skal nytes på mine premisser, og den vil jeg helst ikke tilbringe på en stenhard 'betongmadrass' ! Det viktige er å få sove -vil ikke ligge våken i timesvis om natten med smerter og være vrak på dagtid. Ellers kan jeg like gjerne la være å reise. Faktisk. Snobberi er det ikke. Selv om det er et problem for andre å forstå eller akseptere.

Malou - som også har endret reisevaner.
Det är tur att vi är några som är friska nog då att ligga i alla dessa usla grekiska sängar annars hade det inte blivit mycket till inkomst i landet... Större delen av hotellen har ju trots allt liknande sängar... Men vad som är konstigt är att det just nu är helt acceptabelt att klaga på sängar...att vilja ha solsängar och andra bekvämligheter... Jag tycker fortfarande det är snobberi om man inte skulle tacka ja till att bli erbjuden en liknande säng gratis!!! Med tanke på hur grekerna själva har det ekonomiskt nu så är det kanske mer osmakligt uttalande än någonsin... Jag hör väl till dem som snarare har ändrat resvanor åt andra hållet...beroende på vilken typ av resa jag gör.
Svara med citat