Vi är alltid sugna på Grekland, men det där riktiga suget har inte infunnit sig än. Inte helt ovanligt att vi köper vårresan redan i november..
Eftersom vi inte tog någon resa i vinter så har jag under en längre period med jämna mellanrum kollat grekiska resmål för avfärd månadsskifte maj-juni. Allt jag kollar verkar bra men ändå är det inget som jag fastnar för (säger jag eftersom sambon alltid tycker jag bokar så bra resor

)
Vi är också bekväma av oss och inga räliga flygbyten eller avgångar i ottan eller på natten. Vi brukar också undvika båttransfer. Flygbyte är helt ok om det gäller byte i Aten mot inrikesflyg till öarna.
Vi åker ALLTID till lite större orter för att få lite liv o rörelse, tavernor o gränder. Resmålen blir därför oftast typ
Skiathos stad, Chania, Mykonos, Rethymno, Agios Nikolaos, Parga, Fira osv..
Så brukar det se ut så nu ska jag ödmjukast förklara vad jag vill ha hjälp med...
Det som jag spånar på nu är att resan blir 7-9 dagar, kanske att ta direktflyg till en ö alternativt byta i Aten för vidare flyg till en ö (ej båt från Aten). Vi är några dagar på denna plats för att sedan ta båten vidare (
max 4 timmar) vara resten av tiden på den nya destinationen och sedan flyga hem därifrån.
FRÅGA 1: Är detta tekniskt möjligt, och hur ser denna rutt ut.
FRÅGA 2: Med ovanstående info som bakgrund så kom gärna med förslag på en resa eller rutt.
Fråga 3: är det en smidig båtresa så funkar det med en ToR-båt till o från en ö.
Funderar på att kanske ha fina
Paros som delmål, men hur ska vi då lägga upp en rutt som inte gör för stora anspråk på vår bekvämlighet.
Fråga 4: Har varit på Korfu tidigare och det finns ENDAST en plats på Korfu som lockar för återbesök och den platsen lockar mycket, nämligen
Korfu stad. Vad tror ni om att flyga till Korfu, bo mitt i smeten och sedan ta en resa till en ö som
Paxos eller
annat förslag.....tips.
Fråga 5: Vi har aldrig varit på
Samos, vad tror ni om att kombinera Samos med en annan ö nära eller räcker det rent av att stanna på Samos och då kombinera
Vathy o
Pythagorion och eventuellt
Kokkari.
OBS! Mysighetsfaktorn måste alltid vara hög och det måste hända lite grann på resmålen, sömniga öar med 40 invånare går bort!
Tacksam för hjälp, om inte annat så får jag nya infallsvinklar!
Ett riktigt gott 2013 på er och hoppas ni får underbara Greklandsupplevelser i år!
Tack på förhand Ricky.