Sv: Sugen på en sallad?
Arne, "Mamas Salad" blev jag sugen på redan när ni skrev om den häromdagen. Jag kommer bestämt att be om Mamas Salad om/när jag kommer till Paleochora igen.
Ramses, visst är maten fantastisk god på The Third Eye! Jag tycker också att det är kul att man kan äta SÅ god moussaka och lasagne t ex vegetariskt, som man som regel brukar förknippa med att det ska vara kött i rätten (när man nu inte är vegetar). Men SÅ gott det kan vara utan kött också.
Jag brukar göra Stroganoff på grönsaker ibland, jättegott! Läste också att Birgitta ätit Stifado på enbart grönsaker (en köttbit från maken kan man ju alltid be om).
Kul att du uppskattade "nyttigheterna", Carina.
Riitta och Smultron, jättegott ser det ut - och vackert dessutom!
Sunny12, jag känner igen det där med att man är så hungrig så man glömmer att ta en bild på den vackra maten, men ibland lyckas det mig ändå. Mina bilder är tagna genom en rad år, gillar egentligen inte att fota för mycket vid maten, men man är ju glad för minnena efteråt så jag försöker kompromissa.
Janne, det var ju ruskigt frestande bilder! Nu blir det sallad här både till lunch och till middag.
Nu vet jag att jag kommer att beställa sallad om/när jag besöker Kalderimi igen. Men förlåt min okunnighet: Vad är "apaki", Janne?
|