Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk
Några som har koll på Apollos hotell Libyan princess och Poseidon i Paleochora. Vilket av dessa 2 hotell skulle ni välja?
|
Jag tycker att Apollos översikt, bilder och karta är bra material. Båda hotellen ser fräscha ut och i Paleochora kan man nästan inte bo ”fel”, så därför är det nog bara du själv som vet om du vill ha:
- Hotellrum med frukost på hotellet eller studio med möjlighet att laga egen frukost
- En mindre pool och gym eller närheten till havet och sandstranden och solnedgången över havet från några av rummen och från närbelägna tavernor och strand
- Läge på huvudgatan där den mesta trafik till och från orten passerar hotellet (inkl. bussen 4-5 gånger pr. dag) eller läge vid den andra huvudvägen, även den med en del trafik
Alla aktiviteter som tavernor, caféer, affärer, sand- eller stenstrand, hamnen med de få färjorna osv. ligger inom gångavstånd var man än bor i Paleochora.
Jag har inte bott på något av ställena men har sett några av lägenheterna på Poseidon, de var nya, rymliga och fina.
Nu frågar du ju vilket av hotellen
vi skulle välja. OK, jag skulle personligen välja Poseidon – men vad
du skal välja kan bara du själv svara bäst på. Jag är säker på att du får en fin semester i Paleochora vad du än väljer!