2012-11-25, 14:04
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: Re: "Studieresan" till Turkiet...
Citat:
Ursprungligen postat av Smultron
Är lite nyfiken på vad du inte gillade med Side? (Ifall man någon skulle få för sig att svika Grekland och åka till Turkiet  )
|
Hur beskriver man en känsla?
Jag fick samma känsla som jag hade när jag var i Tunisien 1980... Det är inte min typ av land, helt enkelt. Jag känner mig så vilsekommen och utanför, helt klart på fel plats. När jag åkte till Grekland första gången fick jag känslan av att jag var "hemma".
Eller upplevelsen av att på varenda kvadratcentimer i gamla stan i Side var det butiker och restauranger och alla ville att vi skulle komma in. Snacka om inkastare! Och sen är det det här med prutandet... Jag är urusel på det, kostar något 20 euro så betalar jag det. Det är inte min grej att spela prutspelet... Eller att en man kommer fram och pratar med oss, berättar om någon restaurering han jobbar med. Jag sa till B att han ville ha betalt och så gick jag därifrån. Efter ett tag så frågade han B varför jag hade gått och hon svarade att jag trodde han ville ha betalt. Han gick nån minut senare...
Jag tycker absolut att du ska åka till Turkiet! Kanske ska jag testa en gång till, åka på en vanligt charterresa till en annan ort. Den här resan var ju väldigt speciell eftersom den var skräddarsydd för 450 korpare...
/Eva
|