Ämne: Honung
Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-20, 21:34
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Honung

Jag måste bara få inflika att för oss diabetiker så är honung mycket bättre än socker... sedan må vetenskapen säga annat! Jag besitter grav diabetes, men mår betydligt bättre om jag får naturprodukter i stället för de fina raffinarerade sakerna som vitt socker. Rörsocker respektive honung gör att jag mår bättre och kroppen verkar hantera detta på ett annat sätt. Så grädde, smör, honung i stället för allt lightskräp verkar fungera bättre. Jag har inte ens bakmargarin hemma... om jag skulle baka så sker det med smör och sirap i stället för socker. Det går ypperligt att baka med rörsocker i stället för vanligt socker. Det är bara att ta lite mindre än i receptet. Även farin är bra att baka med, det blir inte lika fint och vitt som vanligt, men smaken är densamma.

Har du provat en "turkburgare"? Det fanns ett hål i väggen i Stalos som sålde dessa hamburgare. Brödet kunde man låta bli, men burgarna var fantastiska... hemmagjorda riktiga färsbiffar på lamm eller nöt... det behövdes inga tillbehör alls... utom de som följde med. Det var riktig mat utan några tillsatser utom lök, ägg och lite kryddor... samt pfferoni.

//Ulf
Svara med citat