Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-15, 10:28
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: san lorenzo village

Hej Kermit!

Grattis till ett bra val av resmål!

Lorenzo är ett vedertaget namn på hotell i Lassi. Det finns minst 3st anläggningar med Lorenzo i namnet.

Hotell San Lorenzo Village ligger som Panakakis säger, i södra delen av Lassi. Det ligger en bit upp på "bergssidan" av vägen. Jag har inte bott på hotellet men har hört att det ska vara välskött etc. Utsikten är ju oxå väldigt fin.
Det är en backe upp till hotellet. Vägen upp är mycket bra. När ni kommer ner för backen så är det inte långt till närmaste restaurang. Jag tror att det är "Zorba" som ligger närmast. Den ligger omedelbart bredvid Mina´s Supermarket. Det kan inte ta mer än 6-7 min att gå från hotellet. (kanske kortare tid, men jag har inte "klockat" detta).
Sedan ligger det restauranger, fler supermarkets osv, på ömse sidor av vägen genom hela Lassi.
Vägen är absolut inga problem. Genomfarten i Lassi har trottoar på båda sidorna.
Som jämförelse så kan jag säga att jag gått med barnvagn ännu längre söderut ifrån än ert hotell.... in till Argostoli. Otaliga gånger. Så promenaderna är inget problem, inte ens om ni ska in till Argostoli. (Max 30min). Är ni där till sent på kvällen/natten, så är det ju superenkelt att ta en taxi från torget i Argostoli. Det kostar väl inte mer än ca 7 Euro till ert hotell, (sen kväll/natt).

Trevlig resa!
//Conny
Svara med citat