Citat:
Ursprungligen postat av epiros
Finns alltid en massa ideer på ressätt, resvägar o annat i huvet
Det plus att jag fått inspiration här på kalimera, från reseberättelser, annan reselitteratur o att jag är lite tokig i att pröva (för mig) nya möjligheter har lett fram till det hele tror jag.
 Tommy
|
Detta är det är jättebra sätt att resa! Men varför sätta hojen på tåget?
Man kan ju offra ett par dagar för att ta sig genom Tyskland, då menar jag att man skall hålla sig ifrån Autobahn. Det finns så fina stråk bl.a "Romanticshe Strasse" , som går genom gamla fina städer+vacker natur !
Jag och hustrun drog iväg fem år på rad med hojen till greklandet.
Bl.a spenderade vi ett par dagar extra i Bayern+Tyrolen varje gång. Flera gånger tog vi den gamla krokiga vägen fr. Innsbruck över Brennerpasset,(en stäcka för hojälskare)
Ancona var målet.Där gick båtarna till Iogumenitsa/Patras dagligen. Där går också båtar till Venedig. Men dessa stora "Schabrak" i Lagunen??? (Stora som Finlandsbåtarna) tar man nog bara En gång!
Vi stannade alltid 3-5dgr i Parga, innan vi drog vidare.
De minnen som estsats sig fast, är våra besök på södra Peloponnisos,bl.a Mani-området.
Githeon på södra Peloponnisos,har blivit en av våra favoriter i Grekland. Dit försöker vi återkomma varje år.
Parga var också vår favorit, men efter ett återbesök år2000,tyckte vi att det hade tappat sin charm!(Too Turistik)
Men ditt (Ert) sätt att resa,det kan jag rekomendera alla som har hälsan & möjligheten att göra!
Mvh Tom+Bodil