Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-30, 20:08
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Val av resmål om vi inte kan hyra fordon?

Om dere skal reise charter, er muligens ikke Syros tilgjengelig? Vakker hovedby, virkelig flott og severdig -men gikk selv trolig i land med 'feil fot' eller på feil tidspunkt, ble uansett ikke venn med Syros. Vet ikke helt hvorfor . Kini kjenner jeg ikke, men har bodd på ulike småsteder på øya, blant annet Galissas. Noen stortrives der, jeg syntes det var nokså anonymt og kjedelig/tråkig sted. Mange 'middelaldrende' som hang rundt på de veldig få barene som var, få utesteder eller egentlig tavernaer å besøke.

Skiathos høres ut som et ok alternativ, utrolig lett å komme seg rundt med buss. Et klart pre når man ikke skal leie bil. Strendene er kort sagt flotte . Skiathos by har etter min mening ikke helt samme sjarm som en del andre greske småbyer, men der er livlig og mange gode tavernaer. Fint å strøse rundt på kveldstid. Vil tro at barn trives der. Jeg ville valgt å bo et lite stykke utenfor byen, helst i 'gåavstand'. Strandnært og samtidig ikke langt fra byen. Variasjon er ok om man reiser flere generasjoner sammen.- Kreta har sikkert også mye å by på, men sammen med barn ville jeg nok valgt noe mer 'sikkert' og oversiktelig.

Skoeplos - en times tid unna med båt og som man kan nå med charter, har mye å by på (kanskje mest for voksne?). Men som alltid, hva man ser etter i forhold til aktuell situasjon er så individuelt. Sikkert finnes det andre muligheter- og sikkert finnes det noen her med andre forslag,
Svara med citat