Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-05, 17:59
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Fredag 5 okt.
Takk for dette,Pnyx!!
Idag kom jag ur slafen forhallandevis tidigt, och tur var vael det, for naer jag satt och mumsade pa aegg och mackor med marmelad och fika, sa kom Britt fra Oslo knallandes, samt hojtandes om nan var vaken, haha.....Det stod tvenne jeepar utanfor grinden,ety Britt,hennes make Oysten samt hollaendska paret Jan och Ina skulle upp till Menetes for att bese hogtidligheterna i samband med 5 okt, d.v.s frihetsdagen 1944. Trevligt att bli tillfragad, men jag avbojde artigt,ety frukosten var icke aennu helt intagen och Pelagos skylt lag i pergolan bredvid och pockade pa malning.....Men jag foljde med Britt till bilarna och haelsade pa foljet....
Sen malade jag sista ytstrykningen pa ena sidan, och stack sen till tandlaekarn,for hans sekreterare hade lovat mej en flaska av hennes vin, men ingen var daer.....suck....Navael, det kommer fler dagar, men jag var daer tre ggr idag utan vin. Hon bor i Othos och hade fatt ihop ca 700 liter rodvin,som jag aer spaend pa att testa......Kanske hon vill ha en tecknad etikett, manne??
Hursomhelst, klockan drog mot elva, och da bensinen borjade tryta i moppen/scootern, beslot jag mej for att dra ivaeg till Menetes iallafall och tanka pa hemvaegen.Det blaste friskt, och friskare bidde vinden ju hogre upp jag kom akandes....Parkerade i byn och knallade upp till stora kyrkan, som var full med folk,och en del kaende jag igen,bade greker och andra....Stod med ett tag under sjaelva gudstjaensten och det var intressant att hora och se att den skiljer sej markant mot den jag har vaext upp med, d.v.s den lutherska.
Efter gudstjaensten gick alla ner till monumentet med statyn, och jag hade fatt reda pa att Andreas dotter Sophia skulle gora ett lite framtraedande,sa jag korde ocksa ner dit. Det blaste naestan storm, och jag hittade Sophia, som holl en stor krans i famnen.Det var kanske 100 pers, militaerer,praester,etc....Jag fick nagra bilder pa henne naer hon knallade fram med kransen, sen hade hon tillsammans med nagra andra skolkamrater ett litet framforande, som tyvaerr helt blaste bort, men alla kringstaende appladerade entusiastiskt.
Sen blaste jag nerover och tankade, samt skaffade lite mer sma penslar for sjaelva bildmalandet och sen var det lunch hos Neena, som har en liten taverna mittemot Constantinos Palace. Hon aer en charmig ensamstaende mamma, sa det aer kul att kaeka hos henne, och jag brukar slipa hennes knivar,for hon sliter hart pa dom.....
Sen for jag hem till Garden Villa och oljade pergolor och stolar och bord av hjaertans lust, tills jag fick nog och nu sitter jag hos Nimo och Andreas pa Zephyros medans skymningen saenker sej. Nimo aer en liten hund och igar blev han overkord av en bil, men kom undan med blotta forskraeckelsen, trots att han har ett lysande halsband, som jag skickat efter pa Ebay.co.uk......Han var klart skakad hela kvaellen igar, och forhoppningsvis aer han forsiktigare naer husse Andreas aer pa Pelagos naesta gang, och vi ska byta batterier i halsbandet sa fort vi kan......
Nu har jag borjat kika efter biljett hem, och det aer ca 10 ggr dyrare aen i maj, da jag kom till Orebro fran Rhodos for 298 SEK.....Den billigaste biljetten som jag hittills sett ligger pa ca 2300 SEK med mellanlandning i Wien.....Men aen aer det nagra dar kvar, sa det blir nokk bra i slutaenden.....
Svara med citat