Citat:
Ursprungligen postat av giottoni
Ja, jag har också alltid kännt mig SÅÅÅÅ trygg i grekiska övärlden. Detta var faktiskt första gången jag INTE hade lämnat min packning väl synlig i hyrbilen, utan placerat den på golvet, under förarsätet. Alla rutor på bilen var rejält nersmetade med hand- o näsavtryck, så uppenbarligen hade tjuvarna hållit på ett tag med att undersöka om det möjligen kunde finnas något att stjäla, innan dom krossade rutan o tog mina kläder... Numer gömmer jag alltid mitt klädombyte i bagageluckan!
|
Det är ju ett bevis för hur desperata tjuvarna verkligen är i sin jakt på saker som dom kan stjäla. Antagligen har dom nagelfarit flera bilar innan dom bestämde sig för att ta just din av någon anledning. Valet kan ju ha varit så enkelt att bilen stod i ett skyddat läge eller att dom andra tänkbara hade larm. Sånt kan man omöjligt veta i efterhand.
Tråkigt är det trots att kanske värdet på det stulna inte är det som betyder något, så är det ilskan, besvikelsen, oron och allt besvär som det förorsakar som svider mest för den som drabbas.