Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Nå har for så vidt andre svart, men "så utrolig dumt" betyr "så forferdelig trist" , "så veldig leit".
Vær litt mer forsiktig og sjekk fakta før du skjeller ut folk i et offentlig forum, kimmen.
|
Det ligger en "risiko" faktor i å skrive på "Kalimera" (o.a. tilsvarende), for oss norske, Admirala!
- selv om jeg er enig i at Kimmen (denne gangen) kunne sjekket ut først, så er det egentlig positivt med en reaksjon som hans, da blir jo misforståelsen rettet opp

- verre er det med "alt" som er lest og
evt feiltolket, som vi aldri får vite
Selvsagt har jeg sett/lest svenske ord og uttrykk jeg er i tvil om betydningen av gjennom årene!
Men, jeg våger å si at vi nordmenn fortsatt forstår bedre svensk, enn mottsatt, og det av h e l t naturlige årsaker

I Norge har vi jo vokst opp med svensk tv, i alle fall var det slik på østlandet

I min barndom/ungdom var det svensk underholdning "Hylands Hørna" og tilsvarende som var førstevalget på lørdagskveldene, det på en tid da "ingen" svensker i det hele tatt hadde tenkt/kunne tenke seg å se på NRK

- og det forstår jeg
Men alt forandrer seg, n å for tiden er det ikke sjelden at norske programmer sendes på SVT, og Skavlan har jo blitt felles eie, men..
min forbauselse var s t o r da jeg oppdaget at det ble sendt opptak fra vår 17.mai feiring på svensk tv