Det konstigaste hittills är helt klart detta;
Jag och min kompis hyrde ett litet hus på Samos, i en liten by.
Vi hade fått höra att polisen nyligen hade gjort ett stort heroinbeslag i närheten av vår by.
Tänk att sådant fanns här i denna lilla idyll!
Vi funderade en hel del på detta och en kväll när vi satt på terassen noterade vi att en bil stannade till vid vägkanten strax utanför vårt hus.
Vi var ju lite nyfikna så vi kikade i smyg på vem det kunde vara...
Vi ser då att det ur bilen kliver 3-4 killar i 20-25årsåldern.
Vad var på gång? De skulle väl inte hitta på något otyg med min bil som stod där? Vi släckte alla lampor och spanade vidare...
En av killarna bar på en plastpåse med något okänt föremål, det kunde väl inte vara...eller?
Påsen hängdes in(gömdes) bland grenarna på ett träd och killarna drog iväg.
Min kompis och jag var nu nästan helt säkra på att det i påsen kunde finnas narkotika!
Vi såg redan framför oss hur vi blev belönade av den lokala polisen

För att vara helt på den säkra sidan måste vi ju dock först vara säkra på påsens innehåll!
Vi tog med en ficklampa och smög på lite darriga ben ner till påsgömstället.
Försiktigt letade jag efter påsen bland grenar och löv och mycket försiktigt kikade jag ner i den samma...och såg:Päls!
Tittade igen och innehållet i påsen var...En avliden kanin!!
Något besvikna och fundersamma smög vi tillbaka upp till huset igen.
Efter en liten stund bromsar en annan bil in vid kaninen, och ur kliver några andra killar som raskt plockar ned kaninpåsen och tar med denna.
Tja, så kan det gå!
Vi vet ju förstås än idag inte med säkerhet huruvida kaninens innanmäte bestod av narkotikum eller ej........
//Stina