Citat:
Ursprungligen postat av Kikh
Vad som får er att tro att hundarna och katterna är hemlösa?
Min (hitte)hund har ett toppenliv i fin hundkoja, inomhus vintertid, och med välfylld matskål men trots det rusar han till sopkontainern så snart jag tittar åt ett annat håll. De lösspringande djuren klarar sig bra, det är de fastkedjade stackarna som far illa.
Kikh
|
Ja, Kikh, det er det aller verste, ingen tvil, grusomt å se hvordan de står bundet, oftest rett i stekende sol
- d e eierne skulle jeg gjerne hatt tak i

Jeg tviler ikke på at det er mange / flest sultne dyr blant de som springer løse, men at hunder og katter uansett oppsøker søppel/sopcontainere på "instinkt".
Men når MENNESKER oppsøker søppelcontainere for å finne noe å spise, noe som skjer
bl.a i Chania, d a er det n ø d!!! - jeg kjøper g j e r n e ekstra matvarer og legger igjen der supermarkedene har plassert ut "vogner til formålet" ved kassene.
I Chania i vår la jeg klær på steder der de ble hengt opp så lokale trengende kunne gå å forsyne seg,
Men, jeg må bare innrømme at jeg/vi ikke er blant dem som kjøper katte/eller hundemat og tar oss av lokale dyr når vi er i Hellas.
Vi har ikke noe
ønske om å få besøk av dem verken på uteplassen, eller inne, selv om vi ellers er glade i dyr, spesielt hunder