Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea
Tror att det ska avskräcka passagerare från att anlita personalen vid disken. Inte att det faktiskt kostar 500:-. Personal kostar, och kan man minimera det, så är det naturligtvis bra. Ser inga problem med att skriva ut boardingkort hemma. Tvärtom, då har man koll på det från början. Är man ute länge, mer än 14 dagar, och inte kan skriva ut boardingkortet för hemresan hemifrån, kan det vara bra att lägga länken från Ryanair på en hotmailadress eller motsvarande så man har tillgång till den överallt.
|
Jo jo, det förstår jag oxå.
Men det ändrar ju inte faktum att det är oförskämt att ta hutlösa straffavgifter av slarviga/glömska/stressade/okunniga/whatever människor.
Köper inte heller argumentet att det är rationalisering. Det är enkom för att tjäna pengar på "korkade" passagerare.
Star Alliance har inchekningsmaskiner på ARN. Varför kan inte RA ha det på sina nav?
Själv checkar jag in hemma när jag reser LH, SAS, Iberia osv. Kanske inte på hemvägen för jag orkar inte springa å leta internetcaféer. Dessutom föraktar jag tvånget. Hos t ex SAS väljer jag själv. Jag kan checka in hemma, bagagedroppa på ARN och dessutom få boardingkortet vid disken.