Citat:
Ursprungligen postat av våga
Jag har också ryggproblem och har provat olika lösningar under mina Greklandsresor. Ibland har jag använt dubbelvikta filtar/täcken - det fungerar sådär, bättre än inget. Ibland har jag fått en skumgummimadrass från en extrasäng att använda som bäddmadrass, funkar bra men kan vara svårt i högsäsong då alla sängar är upptagna. Jag har några gånger köpt ett liggunderlag (som man använder i tält) på plats i Grekland, det funkar ungefär som att använda filtar/täcken.
Numera har jag alltid med min perfekta lösning när jag reser till Grekland, Indien eller andra ställen med hårda sängar - ett uppblåsbart liggunderlag som väger mindre än ett halvkilo och som inte blir större än en enlitersflaska när man rullar ihop det. Thermarest Neoair heter det, det finns i flera tjocklekar, bredder och längder. Jag har det bredaste och tjockaste och blåser upp det så att det blir precis så mjukt/hårt som passar min rygg. Det är så litet och lätt att jag kan ha det i handbagaget! Satsa på detta, alla som har ryggproblem!
Våga
|
Ja man gör vad man kan, och man tar nästan vad som helst för att kunna ligga mjukt. Va lustigt, vi pratade just om uppblåsbara liggunderlag, och tänkte då på dom som finns på jysk

Dom är ju inte lite stora

Och omöjliga att ta med sig

Fast det är ju egentligen uppblåsbara extra sängar.. Men ditt tips ska jag absolut kolla upp, låter ju perfekt!!! Ska googla på det pronto!!