Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-15, 10:04
ford prefect ford prefect är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av anoula
MEN, är dessa AI-turister förberedda på att detta I PRAKTIKEN är ett DYRT nöje? Är de turister som väljer AI intresserade av att betala så mycket för underhållning? Det är bara en fråga jag ställer, jag vet inte...
Låter som jag är stark försvarare av All Inclusive men säger som tidigare - folk får resa på det sätt som passar dem...
Men ville bara kommentera prisfrågan: Det finns säkert stora skillnader i kostnad beroende på vars man reser och vilken tid men då vi reste i oktober 2004 så skulle en vanlig charter med lägenhetshotell kosta ca. 10 000:- för en vecka, två vuxna och ett barn. För skojs skull tittade vi på ett All Inclusive och merkostnaden var ca. 5 000:- Vi resonerade som så att man skall ju i alla fall äta frukost, lunch och middag vilket kostar, ta sig en öl och barnet vill ju ha dricka och glass m.m. Då vi skulle resa till grekland för första gången med sonen och var lite osäkra på hur han skulle gilla maten så ansåg vi att det var bättre att prova AI då man kanska väl visste vad totalkostnaden för semesterveckan skulle bli och att barnet säkert hittar något som han tyckte om på buffébordet. Efter veckan så insåg vi att han åt i stort sett samma sak som vi och i år tog vi vanlig charter.

//Åke
Svara med citat