Ämne: Taxfree
Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-28, 11:44
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009
Standard Sv: Taxfree

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Nja...märkesspriten är betydligt dyrare i Grekland, med nya alkoholskatten, än vad den är på flyget. Sprit, öl och vin är inte direkt billigt där nere nu för tiden tycker jag...
Vet inget om priset på "märkesspriten" varken hemma på Åland/Finland, i Sverige eller i Grekland. Däremot är nog öl mycket billigare i Grekland (i Finland vanlig lager från 1,40/0,33 ltr och uppåt). En burk Mythos kostar från 0,75 och uppåt i Grekland. I taverna kostar 0,5 ltr Mythos mellan 2 och 2,50. Bra Samian Vine får man för 4-5 euro/0,75 ltr i butik. Dessa priserna är från Vathi på Samos juni 2012. Tycker inte att det är dyrt. Jag gör inte konkurs om ja köper öl för 3 euro per dag från butik och betalar tex. 2,50 för den öl jag dricker till maten på kvällen, som (maten) också är väldigt billigt. Med de som 2 personer äter ute i Vathi får man hemma just och just en Pizza och Cocis för en pers. Efter maten kan man ta ett glas ouzo för 1,50 i en café vid Pythagoras platsen. Vet ej var ni hittar dyr "sprit, vin och öl" i Grekland.
Svara med citat