Ja du... När vi åkte till Sri Lanka så lade den ena motorn av med ett par smällar under take-off efter mellanlandningen i Kuwait. Jag lovar att det inte var kul! Vi överlevde en kontrollerad landning med en motor... Så ha förståelse för att man kan vara lite skakis!
(personalenn
Citat:
Ursprungligen postat av Masse
Jag tänker så här:
Varje år besöker c:a 17 miljoner turister Grekland. Alla flyger inte dit, men om vi därför räknar ett lite högre genomsnitt antal passagerare per plan, låt oss säga 200 st, så innebär det 85000 flighter per år med turister till och från Grekland.
Jag minns inte när jag senast hörde om en svensk flight till/från Grekland som råkade ut för något haveri. Det har såvitt jag vet inte hänt något det senaste året i alla fall. Kanske inte på de senaste tio åren heller? Det innebär i så fall en statistik som anger att risken är mindre än 1 på 850 000 flighter..............
............. och oavsett det, vad kan jag göra åt det? Möjligen bara att överväga om jag ska åka med eller ej. Så varför bry sig vare sig om platser eller flygtyper mm.
Hoppas att du kan göra som jag (som älskar att flyga), luta mig tillbaka, inte bry mig, njuta av att resan har börjat (eller varit jätteskön om jag är på hemresa).
Ha en trevlig resa!
 Masse
|