Sv: Sunwing inclusive?
jisses vad folk kan vara fördömande här, det trodde jag faktiskt inte om er.
Jag förstår så väl varför man väljer sunwing - och har själv varit en gång och funderar på allvar att åka i sommar igen. Ändå är jag mycket, mycket resvan, älskar små pittoreska öar med knappt en kotte (därav nicket) och vill ha de så genuint det bara går. Men...jag har barn och sommarens öluff blev, ärligt talat, en enda lång resa på jakt efter 1/kamrater 2/pool. Våra försök till barnanpassat pittoreskt gick åt fanders. Donoussa var på tok för litet och tråkigt, Amorgos för sandigt och Naxos hade visserligen den eftertraktade poolen, men för få svensktalande barn. Bara Honeymoon hotel på Santorini fick godkänt - och då man ärligt talat lika gärna vara på Sunwinganläggning för det är precis lika stor koncentration av svenskar på Honeymoon som på Sunwing.
Så även om Sunwing är så långt från Grekland man kan komma inom Grekland är det perfekt för många barnfamiljer där föräldrarna först och främst behöver vila och barnen jämnåriga lekkamrater och enkelt badande. Det är att kompromissa och väldigt lite Grekland, men det är varmt och skönt och enkelt. Och det går att ta sig ut på utflykter och insupa något annat också.
Men, jag personligen skulle inte välja all inclusive, jag avskyr att inte kunna välja. Vad jag hört om just Kretaanläggningen är att den ligger fint vid en trevlig by med massor av bra restauranger. De kvällar man får spader på anläggningen - det får åtminstone jag garanterat då och då - är det trevligt att komma iväg till det riktiga Grekland åtminstone för några timmar. Sedan går det utmärkt att äta gott i grillrestaurangen de kvällar man inte orkar så mycket.
|