Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-14, 17:46
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Göra i Agios Gordis?

Citat:
Ursprungligen postat av *anna*
Hej!!!

Jag åker till Agios Gordis den 2:a Juni och undrar om någon har varit där och vill ge mig lite tips på vad man kan göra där...
Jag åker med min sambo för första gången och vill vara lite romantisk...
Så om ni har något ni tycker att man ska se eller göra, så snälla svara på mitt inlägg och hjälp mig!

Tack tack
Hej du! Ja, i själva Agios Gordis finns det väl inte SÅ mycket att göra... förutom att äta mycket gott och ligga och njuta på den långa stranden! Ett par internetcaféer finns också, om du har svårt att slita dig från datorn... Promenera in på småvägarna bakom affärsgatan och titta på alla fantastiska odlingar och hälsa på människorna som arbetar med dem. Sitta på någon servering och titta på folk. Lugnt är det, minst sagt! Helt fantastiska solnedgångar, eftersom byn ligger på västkusten!

Men hyr förall del en bil och ta er ut och titta på omgivningarna! Fantastiska små bergsbyar och grönt, grönt, grönt. Korfu är en mycket vacker ö, och vi stortrivdes i Agios Gordis. Var där ett par veckor sommaren 2003, om du är intresserad så kan du hitta mitt resebrev därifrån, där jag berättade litet om vad vi gjorde.

Det går bussar in till Kerkyra flera gånger om dagen, och taxi har fasta priser, så det är inte dyrt att ta sig runt.

Har du några speciella frågor, är du välkommen att höra av dig.

Karin
Svara med citat