Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-02, 21:01
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Var lämpligast för barn?

Citat:
Ursprungligen postat av iakk
Skulle ni ändå välja att bo i någon av byarna skulle jag rekommendera Agia Anna helt enkelt för att jag tyckte där var aningen mysigare än i Agios Prokopios.
/Kajsa.

Jag håller fullständigt med om detta! Dessutom är det mer långgrunt i Ag. Anna, jämfört med Ag. Prokopious. Sanden är, desssutom, mer finmald och väldigt ljus, vattnet härligt kristallklart. Så har ni nära till Taverna Gorgona, precis vid bryggan o i vägkorsningen där vägen, igen, löper nära havet. Gorgona har underbar mat till bra pris. Arne brukar uttrycka sej helt lyriskt om denna taverna, och vi instämmer
Jag skulle inte satsa på George-stranden med småbarn i familjen. Trängseln är större på George och sanden, enligt mitt tycke, smutsig. Är också osäker på vattenkvalitéen och reningsverk. Naxosborna själva, dom vi känner, badar ALDRIG på George utan åker söderut. Unga grabbar som vill imponera på unga tjejjer, spelar volleyboll, spänner musklerna o.s.v. men jag har aldrig, under mina snart 15 års erfarenhet av Naxos, sett samma grabbar hoppa ner i havet där utan dom sticker iväg på annat håll för bad. Vindsurfing däremot förekommer i bukten vid rätt vind. Det kan blåsa på rejält i den bukten.
Lycka till!! Hoppas ni blir nöjda med ert val

Hälsn. Birgitta
-Naxos-återvändare

Svara med citat