Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-09, 16:51
Madpals avatar
Madpal Madpal är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: hemkommen från parga

Parga generellt utmärkte sig inte med den godaste maten jag ätit i Greklan (smaken är som baken och kan inte diskuteras). Däremot var det intressant att notera hur olika man hantera "klagomål". På Filomania, den italienska nära Sakis taverna, var vi tre personer som konstaterade att det var något fel på vissa feta-bitar i Xoriatiken. När vi påtalade detta för "hovmästarinnan" fick vi till svar att det var ur samma paket, att det inte var något fel. Och eftersom det inte var något fel enligt henne var det knappast någon mening att byta till en nya Xoriatikis.
Två kvällar senare beställd vi skordalia på Sodis, vid hamnen, jisses vilken sörja, som måste varit gjord på pulvermos = klister. Påkallade uppmärksamheten att det var något fel. Positiv respons - would you like something else instead, and of course no charge. Helt annan attityd, som gör att jag hellre går tillbaka till Sodis än Filimania.

Flera tavernor tog betalt för bröd vi avbeställt det och det hände flera gånger att vi blev debiterade saker vi inte hade beställt. Det var lite trist, det har jag inte tidigare varit med om så ofta.
Svara med citat