Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
Nä,va kul att höra att To Doloma finns kvar!! Där var jag ofta och åt när jag hälsade på min "plast-kusin" Maria och hennes grekiske man Mikael Koltrasten ( Michailis Kotsifakis) för ca 12 år sen.
Inte nog med det, där inledde jag min "karriär" (haha) som vykortstecknare och jag har nog originalet kvar i bokhyllan...(eller nånannanstans...) Du kan ju hälsa från mej vid tillfälle och fråga om han vill ha nytryckta vykort.... 
|
Hej Något vykort har jag inte sett där.Men däremot har jag framför mig ett visitkort med en tecknad fisk med manshuvud och ett matbord under vattnet på framsidan och adressen med Grek. bokstäver ,på baksidan en karta med adr . .Ett av våra favoritställen sedan vi började bo på Kreta över vintern Adr. är f.ö. Kalergon 5 bakom magasinen i hamnen.Ett ställe till att rekommendera Kousina = köket på Daskoligiannis .den godaste maten i Chania och till vettiga priser . Ett ställe till värt att pröva Grill o taverna i vänstra korset sett fr huvudingången i saluhallen ,var med i videon som Fysimera anmälde i en annan tråd.Där rekommenderar jag gärna deras grillade fläskkotletter m. pommes frittes.En portion kan med fördel delas av två.