Hej !! Kanse kan jag hjälpa till på traven. Om man först jämför orterna så tycker jag att Analipsi har mer "by känsla" än de andra orterna (kanse för det äe precis vad det är)

Det finns ett trevligt torg, och några små gränder och nog är det mer än 10 restauranger, kan säga att maten var fantastisk. Det är lungt annars. Fin strand med strandpromenad till nästa by som oxå har riktigt bra restauranger. Om du vill shoppa ellel längtar efter Mc donalds

går det bussar till Heraklikon som har bra shopping, och även till Hersonisos som är väldigt turistigt och ungt men du kan hitta det mesta. Varit i Analipsi 3ggr.Har bott i Platanias 3ggr så jag har varit i både Agii Apostoli o Kato Stalos. Sränderna är bra där och enligt mig är det väll allt.Jag saknade nog "by känslan och mysigheten. Fördelen är närheten till Chania. Tycker inte det finns någon mysfaktor alls i de orterna. Men vi är ju olika. Vill du bara sola o bada så är det ju bra. Både Agia Marina och Platanias har oxå väldigt bra restauranger. Visst kan du åka till Kreta i september iår åker jag hem den 2/9.
Ha det gott !!